الجبیر ایران را به برقراری رابطه با کشورهای منطقه دعوت کرد
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،روزنامه سعودی الریاض در مطلبی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد: درخواست عادل الجبیر از ایران به این دلیل بود که این کشور سیاست های خود را تغییر داده و روابط جدید را با کشورهای منطقه آغاز کند.

این روزنامه با ادعای اینکه پیشتر نیز وزیر خارجه عربستان چنین درخواست هایی را از ایران داشته است ادعا کرد که تهران به این درخواست پاسخی نخواهد داد.

عادل الجبیر اخیرا که به همراه محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان به ژاپن سفر کرده است، با تکرار اتهام‌های بی اساس خود مدعی شد که ایران با حمایت از دولت سوریه به قوانین بین‌المللی بی‌احترامی می‌کند.

الجبیر که کشورش از ناقضان حقوق بین‌المللی بوده و چندی پیش اسم عربستان در لیست قاتلان کودکان یمن بود، مدعی شد که ایران با حمایت از دولت سوریه، حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه ای که در صفحه اجتماعی اش منتشر کرده است در واکنش به تازه ترین سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس مقامات سعودی به خصوص عادل الجبیر علیه نقش و تلاش های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی اندازه تکراری و ملال انگیز شده است.





:: برچسب‌ها: الجبیر ایران را به برقراری رابطه با کشورهای منطقه دعوت کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: